Hoe ontstaan bijzondere museale verhalen?

Mooie verhalen maak je samen. Het begint altijd met een goed gesprek. Wie wil je bereiken? Wat wil je vertellen? Waarom is dat belangrijk? En hoe gaan we dat aanpakken? Door die vragen te beantwoorden, leggen we de basis voor een helder plan. Daarna volgt een offerte die aansluit bij jouw wensen en doelen.
Heb je een specifiek idee voor een museum film, museale video campagne of unieke video content?
Werkwijze
Pre-productie
Een sterk verhaal vraagt om een goede voorbereiding. We kijken welke beelden en interviews nodig zijn, en plannen de draaidagen: een halve, hele of meerdere dagen, afhankelijk van wat er nodig is. Hebben we een voice-over nodig? Dan wordt er een passende stem geselecteerd, een script geschreven en een opname gepland.
Shoot
De draaidag is waar het gebeurt. We starten een half uur van tevoren om alles klaar te zetten: camera, licht, audio. Afhankelijk van de omvang van het project zijn er 1 tot 4 mensen aanwezig; van een gespecialiseerde videograaf tot een regisseur, cinematograaf, audio- en lichtspecialisten. Na afloop wordt alles netjes achtergelaten.
Post-productie
Hier worden de puzzelstukjes samengebracht tot een perfect geheel. De beelden worden gespot en gemonteerd en tot in de puntjes afgewerkt. Denk aan muziek, geluid, kleurcorrectie en eventueel animaties of teksten. Zodra de eerste versie klaar is, stemmen we die samen af. Na goedkeuring van de eerste versie worden de videoformaten opgemaakt, ondertitels toegevoegd (in Nederlands en/of Engels) en indien nodig timers voorbereid voor gebruik op zaal. Na een laatste controle is het resultaat klaar om gedeeld te worden.
Content optimalisatie
Het mooie aan video’s is dat ze blijven groeien. Als er ruimte is om de content aan te passen op basis van resultaten, doen we dat. Samen kijken we naar de datapunten en optimaliseren we de video’s om maximale impact te behalen.
Back to Top